مدیریت نگهداری و تعمیرات درسیستم برنامه ریزی منابع سازمانی SAP ERP

در سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی سپ ماژول SAP PM (Plant Maintenance) به برنامه ریزی و زمان- بندی جهت بهره برداری بهینه از تجهیزات که یکی از داراییهای مهم هر سازمان هستند، میپردازد وسازمان را قادر میسازد اطلاعات تجهیزات را جمع آوری نموده و نسبت به بهره برداری بهینه از آنها برنامه ریزی نماید و از این طریق به افزایش عمر مفید تجهیزات کمک نماید. البته قابلیتهای این ماژول تنها به تجهیزات و نت آنها محدود نمیشود و از کاربردهای دیگری نیز برخوردار است که در ادامه به آن اشاره شده است

کاربرد



امکان پیاده سازی برای سازمان های دارای فعالیتهای فنی،خدماتی،IT، پتروشیمی و حمل و نقل

ثبت اطلاعات کلیه دستگاهها، ساختمانها، ابزارآالت و... و همچنین مراکز کاری نت و تولید

نگهداری تاریخچه تغییرات دستگاهها چه از نظر تغییرات مکانی و چه از نظر فعالیتهای تعمیراتی آن

امکان برقراری برنامه ریزی پیشگیرانه مبتنی برشرایط و زمان و ترکیبی

امکان تفکیک نت اضطراری، اصالحی و پیشگیرانه مدیریت درخواستها و علل خرابیها

امکان محاسبه هزینه تعمیر قطعات و ابزارآالت و تاثیرگذاری روی ارزش آنها (چه از نظر قیمت قطعات و چه از نظر ارزش اموال)

آنالیز زمان و مواد برنامه ریزی شده برای فعالیتهای نت با مقدار واقعی آنها

مدیریت پالک دستگاهها و ابزارهای مشابه خریداری شده

امکان برقراری ارتباط بین خطوط تولید و میزان ثبت تولید انجام شده با این دستگاهها ودر نتیجه تبدیل

برنامه ریزی نت پیشگیرانه مبتنی بر زمان به نت پیشگیرانه مبتنی بر شرایط برای آنها

مدیریت شکایات و انتقادات برای قطعات مشمول گارانتی/وارانتی

آرتاسیستم آمادگی این را دارد که کلیه ماژول های سیستم SAP ERP را با توجه به نیاز سازمان شما پیاده سازی کند.

مزایا



یکپارچگی با واحد کیفیت از طریق اجرای برنامه کالیبراسیون دستگاهها

یکپارچگی با واحد مالی، از طریق تسهیم دقیق تر و تخصیص هزینه های نت بسته به هر فعالیت (زمان اجرا،مواد و خدمات) بین مراکز دریافت کننده خدمات نت (تولیدی و غیر تولیدی)

یکپارچگی با واحد مالی جهت تخصیص بودجه به فعالیتهای نت

یکپارچگی با واحدتأمین جهت برنامه ریزی تأمین مواد مصرفی فعالیتهای نت پیشگیرانه برنامه ریزی شده در آینده، به جای استفاده از ذخیره اطمینانی که برای فعالیتهای اضطراری در نظر گرفته شده است

یکپارچگی با واحدتأمین و مالی از طریق برقراری ارتباط بین خدمات دریافتی از خارج سازمان و فعالیت- های نت (نه تنها از نظرData، که از نظر اسناد مالی-حسابداری)

یکپارچگی با واحد تولید جهت ظرفیت سنجی مراکز کاری براساس میزان توقف دستگاهها به دلیل فعالیتهای نت

یکپارچگی با واحد مدیریت پروژه جهت تخصیص فعالیتهای نت به گامهای پروژه و ساختارWBS و ارتباط دادن آنها به بودجه پروژه

یکپارچگی با واحد منابع انسانی جهت تخصیص نفرات هر مرکز کاری با قابلیت ارائه گزارش سطح فعالیت هر فرد

مدیریت زمانبندی فعالیتها با استفاده از قابلیت شناوری دوره های تعمیراتی بر اساس سیکل آنها، به خصوص زمانی که به دلیل عدم امکان توقف خطوط تولید، سرویسهای پیشگیرانه به تعویق میافتند

امکان تعریف درخت محصول(BOM) مجزا ازBOM تولیدی جهت تعریف قطعات یدکی مرتبط بادستگاه و در عین حال بهره مندی از هر دوBOM جهت انتخاب قطعات مورد استفاده در فعالیتهای نت

مشاهده برنامه ریزی آنالین سرویسهای دورهای، در سطوح مختلف (مراکز کاری، گروه دستگاهها و...)

تفکیک فعالیتهای نت به انجام رسیده از درخواستهای باز به تفکیک دستگاه، علت خرابی، مسئول انجام، نوع کار و...

امکان تغییر لیست دستورات کاری از پیش تعیین شده، بسته به نوع و ظرفیت دستگاه

به روز کردن کلیه برنامه ها، درصورت ایجاد تغییر در لیست فعالیتهای نت دستگاه ها

امکان یک بار مشخص کردن کل فعالیتهای نت مربوط به دستگاههای مشابه،با هر نوع سیکل،و درعین حال داشتن نسخه چاپی(printout)دستورات کاری مختص هر بار سرویس

کنترل شروع و اتمام درست کار توسط مجوزهای سیستمی برای کنترلهای ایمنی قبل و پس از فعالیت نت (LOTO Technique) در صنایع با حساسیت ایمنی بالا

امکان انجام فعالیتها (مشاهده اطالعات دستگاهها، پردازش درخواستها،ثبت و تایید خرابی-ها، پردازش دستورات کار، ثبت اندازه گیریها، ثبت زمان کار، ثبت قطعات مصرفی درکار) با استفاده از ابزارهای بیسیم قابل حمل، به عالوه

امکان اعمال محدودیت استفاده از این فعالیتها خاص هر کاربر(Field Technicians)

صرفه جویی در زمان و کوتاه کردن فرایند شکایات مربوط به برگشت کالا/هزینه های مشمول وارانتی با اعمال شرط هایی جهت پردازش اتومات این شکایات بعلاوه ارتباط آنها با اسناد مالی وحسابداری سازمان با مشتریان/تأمین کنندگان

گزارش از شاخص های میانگین زمان توقفات و میانگین زمان تعمیر

گزارشات مقدار مواد مورد استفاده جهت فعالیتهای نت